استرس برای بدن مضر است

استرس – فقط شنیدن آن کلمه می تواند احساسات و عواطف منفی را القا کند!

استرس به خودی خود لزوماً چیز ناسالمی نیست، به هر حال، بدون اینکه اجداد ما از طریق غریزه “جنگ یا گریز” خود به تهدیدها واکنش نشان دهند، ما حتی اینجا نبودیم.

این استرس مزمن است که دشمن واقعی است.

وقتی نوبت به یادگیری نیاز به استفاده از حافظه می رسد، استرس مزمن قاتل است. این تأثیرات مخربی بر یادگیری و حافظه دارد و به ویژه کودکان تحت تأثیر قرار می گیرند.

استرس واکنش های منفی در سیستم ایمنی بدن ایجاد می کند و به التهاب کمک می کند. التهاب با مجموعه ای از نگرانی ها و بیماری ها مرتبط است – از دیابت گرفته تا سرطان، آسم و بیماری قلبی.

مطالعات گذشته ثابت می کند که کمپوس (مرکز حافظه مغز) 8 درصد کوچکتر می شود – در نتیجه اختلال استرس پس از سانحه.

استرس مزمن نه تنها بر احساس و رفتار ما تأثیر می گذارد، بلکه بر ظاهر ما نیز تأثیر می گذارد! بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی تحت تأثیر منفی قرار می گیرند و برخی از آنها در واقع توسط پاسخ استرس خاموش می شوند. تنفس و ضربان قلب افزایش می یابد، گلوکز آزاد می شود (برای انرژی فوری) و آدرنالین و کورتیزول (هورمون های استرس) به بدن سرازیر می شوند.


فقدان جریان خون در پوست، عملکرد سیستم ایمنی، هضم، رشد و تولیدمثل همگی متوقف می شوند.

این فقدان جریان خون در پوست روی سن ما تأثیر می گذارد.

اما حتی بدتر از از دست دادن جریان خون، تاثیر استرس مزمن بر مغز پیر است.

سموم، رژیم غذایی نامناسب، نداشتن ورزش یا ارتباطات اجتماعی و روال‌های تکراری همگی باعث از بین رفتن سلول‌های مغزی با افزایش سن می‌شوند، اما استرس مزمن این موضوع را تشدید می‌کند. در واقع سلول های مغز را از بین می برد.

افزایش وزن می تواند ناشی از استرس مزمن باشد زیرا هضم در طی یک پاسخ استرس کاهش می یابد و منجر به انواع اختلالات گوارشی می شود. یبوست، گرفتگی عضلات و اسهال همگی می توانند نتیجه آن باشند.

کاملاً واضح است که اگر می‌خواهیم به‌خوبی پیر شویم و از سلامتی درخشان لذت ببریم، استرس مزمن باید مدیریت شود.

در اینجا چند کمک برای کاهش استرس آورده شده است:


1.
مشارکت اجتماعی را افزایش دهید. صرف به اشتراک گذاشتن مشکلات روزانه خود با دیگران، راهی عالی برای کاهش مشکلات خود و در نظر گرفتن آنها است. وقتی متوجه شدید که تنها فردی نیستید که باید با موقعیت ها و افراد دیوانه کننده کنار بیایید، احساس بسیار بهتری نسبت به سرنوشت خود در زندگی خواهید داشت.

2. فعالیت بدنی بیشتری انجام دهید. بار دیگر، ورزش به کمک می آید. افزودن فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​به زندگی راهی عالی برای کاهش سطح کورتیزول در گردش در بدن و کاهش استرس است.

3. برنامه هایی را تماشا کنید که باعث خنده شما می شود. خندیدن و همچنین استرس در عین حال بسیار دشوار است.

4. بیشتر بخواب. کمبود خواب راهی عالی برای تقویت استرس های کوچک در زندگی و غیرقابل تحمل به نظر رسیدن آنها است. اگر کم خواب هستید، به دنبال راه هایی باشید که زودتر به بالش ضربه بزنید. یک خواب عالی در شب می تواند دنیای متفاوتی را در دیدگاه شما نسبت به زندگی ایجاد کند.

5. بهتر بخور وقتی صحبت از کاهش استرس به میان می‌آید، شنیدن صحبت درباره تغذیه ممکن است عجیب به نظر برسد. اما یکی از عواقب استرس زیاد این است که بدن شما تولید کورتیزول را بر سنتز هورمون های مهم دیگری که بدن شما برای تنظیم صحیح خود به آن نیاز دارد، اولویت می دهد.

زمان آن فرا رسیده است که کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و استرس خود را کنترل کنید.