ارتباط شگفت انگیز بذر کتان و درمان طبیعی دیابت آشکار شد

یک دانه ساده، اما فواید بسیار زیادی دارد. اگر دانه کتان بخشی از رژیم غذایی شما نباشد، از ابتلا به دیابت یا نبودن آن غافل شده اید. برای بیماران دیابتی، ارتباط شگفت انگیزی بین دانه کتان و دیابت برای کسانی که به دنبال یک درمان طبیعی (دیابت نوع 2) یا راهی برای مدیریت طبیعی سطح قند خون هستند، وجود دارد.

فواید بسیاری برای سلامتی دانه کتان

قبل از اینکه پنبه مقرون به صرفه شود، کتان (Linum usitatissimum) که به آن بذر کتان نیز می‌گویند، دارای ساقه‌ای فیبری است که به صورت پارچه بافته می‌شود و امروزه نیز با وجود رواج پنبه به این روش استفاده می‌شود، اما روغنی که از بذر کتان تهیه می‌شود هزاران سال است که مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. تا حدود هزار سال پیش بود که مردم برای سلامتی و تندرستی شروع به خوردن دانه کتان کردند. فواید بذر کتان برای سلامتی شامل موارد زیر است، اما به آنها محدود نمی شود.

1. سرطان

دانه کتان در مقایسه با سایر گیاهان حاوی بیشترین مقدار لیگنان است. مقدار لیگنان موجود در بذر کتان حدود 7 برابر بیشتر از نزدیکترین رقیب آن (دانه کنجد) و 3200 عدد بیشتر از بادام زمینی است.

لیگنان ها حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که برای جلوگیری از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن بسیار مهم هستند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن ناپایدار هستند که برای تثبیت یا “درمان” خود، ذرات سلول‌های سالم را “دزدیدن” می‌کنند، اما این تنها منجر به ایجاد رادیکال‌های آزاد بیشتر می‌شود. تصور می شود که اثرات رادیکال های آزاد بر روی بدن خطر ابتلا به بیماری ها و شرایط مزمن مختلف از جمله سرطان را افزایش می دهد.

لیگنان ها به ویژه برای کاهش خطر ابتلا مفید هستند سرطان پستان. استروژن که هورمون زنانه است می‌تواند رشد سرطان را تحریک کند، اما لیگنان‌ها علاوه بر فواید آنتی‌اکسیدانی، حاوی استروژن‌های گیاهی (گیاهی) نیز هستند که عملکرد استروژن تولید شده توسط بدن را تقلید می‌کنند، اما قدرت کمتری دارند.

این فیتواستروژن‌های شیمیایی ضعیف‌تر به گیرنده‌های استروژن در بدن متصل می‌شوند و این به توقف اثرات استروژن بسیار قوی‌تر تولید شده توسط بدن بر روی بدن کمک می‌کند که اجازه می‌دهد مقادیر بیش از حد این استروژن بسیار قوی‌تر از بدن دفع شود که به کاهش استروژن کمک می‌کند. خطر ابتلا به سرطان سینه

مطالعات نشان داده است که زنانی که لیگنان مصرف می‌کنند، در مقایسه با زنانی که لیگنان مصرف نمی‌کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه را حدود 62 درصد کاهش می‌دهند.

لیگنان ها نیز برای مبارزه با آن مفید هستند سرطان پروستات همانطور که در مطالعات مختلف تحقیقاتی نشان داده شده است.

سایر خواص بذر کتان برای مبارزه با سرطان از چربی های غیراشباع چندگانه از جمله اسیدهای چرب امگا 3 و همچنین فیبر موجود در آن ناشی می شود. این ترکیبات علاوه بر لیگنان ها به ارتقای سلامت و تندرستی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان کمک می کند. خواص ضد التهابی دانه کتان همچنین به محافظت در برابر سرطان و بسیاری از بیماری های مزمن دیگر کمک می کند.

2. حمله قلبی

لیگنان ها نه تنها مزایای آنتی اکسیدانی دارند، بلکه همانطور که قبلا ذکر شد منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که اسید آلفا لینولنیک (ALA) نوع اصلی آن است و ALA می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی کشنده را کاهش دهد.

3. کلسترول

بذر کتان همچنین می تواند سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را کاهش دهد که خطرناک است و می تواند منجر به بیماری قلبی شود. بذر کتان سرشار از نوعی فیبر محلول است که برای بدن مفید است که به آن معروف است. موسیلاژ. این موسیلاژ با خاصیت کاهش دهنده کلسترول دانه کتان گره خورده است.

4. بیماری کلیوی

تحقیقات نشان داده است که لیگنان ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در بذر کتان می توانند آسیب کلیه های ناشی از لوپوس را که یک بیماری خود ایمنی است، معکوس کنند.

5. گرگرفتگی

لیگنان ها یا فیتواستروژن های موجود در دانه کتان می تواند برای زنانی که با علائم مختلف یائسگی مانند گرگرفتگی مواجه هستند مفید باشد. سطح استروژن زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند معمولاً شروع به کاهش می کند و به جای انجام هورمون درمانی، فیتواستروژن ها یک جایگزین طبیعی هستند زیرا می توان از آنها برای جایگزینی بخشی از این استروژن استفاده کرد که دیگر توسط بدن تولید نمی شود زیرا استروژن می تواند به کاهش کمک کند. شدت گرگرفتگی و فیتواستروژن ها می تواند به این امر کمک کند.

بذر کتان و دیابت

فیبر محلول به وفور

ارتباط بین بذر کتان و دیابت مربوط به موسیلاژی است که قبلاً مورد بحث قرار گرفت که فیبر محلولی است که به مقدار زیاد در دانه کتان موجود است. این فیبر محلول توسط مطالعات مختلف نشان داده است که می تواند سطح قند خون را کاهش دهد که نه تنها برای مدیریت دیابت بلکه برای درمان طبیعی آن نیز مهم است.

دیابت زمانی ایجاد می شود که بدن هیچ یا به اندازه کافی هورمون انسولین تولید نمی کند یا انسولین تولید شده ناکارآمد و/یا بی اثر می شود (مقاومت به انسولین) که منجر به تجمع گلوکز یا قند در خون می شود. انسولین قرار است این گلوکز را از خون خارج کند و به سلول‌های مختلف بدن منتقل کند، جایی که برای سوخت یا انرژی برای فعالیت‌های روزانه استفاده می‌شود.

هنگامی که انسولین قادر به انجام وظایف خود نباشد، این تجمع گلوکز در خون می تواند خطر ابتلا به دیابت یا عوارض مرتبط با دیابت (بیماری قلبی و کلیوی، قطع عضو، کمای دیابتی و غیره) را افزایش دهد.

یکی از جنبه های مدیریت دیابت به طور طبیعی پیروی از یک رژیم غذایی دیابتی سفارشی برای کمک به کنترل میزان گلوکز رسوب شده در خون است.

این چیزی است که در مورد دانه کتان بسیار شگفت انگیز است و چرا برای درمان طبیعی دیابت بسیار مهم است. فیبر محلول در دانه کتان به کند کردن هضم کمک می کند، به این معنی که هضم کربوهیدرات ها و قندهای موجود در غذایی که می خوریم و تبدیل آن به گلوکز برای رسوب در جریان خون کند می شود که به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند. این نشان دهنده اهمیت بذر کتان برای درمان طبیعی دیابت است.

اگر در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستید، یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش مصرف این فیبر محلول است.

کاهش وزن

ارتباط دیگر بین دانه کتان و دیابت کاهش وزن است. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، به ویژه آنهایی که دیابت نوع 2 دارند، اضافه وزن دارند. کنترل وزن یکی از جنبه های مهم درمان طبیعی دیابت است و این یکی دیگر از زمینه هایی است که دانه کتان می تواند به آن کمک کند.

بذر کتان علاوه بر فیبر محلول حاوی فیبر نامحلول (علوفه) نیز می باشد. هر دو نوع فیبر برای کاهش وزن مهم هستند زیرا به شما کمک می‌کنند سریع‌تر احساس سیری کنید و احساس گرسنگی را برای مدت طولانی‌تری دور نگه دارید که می‌تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید و به اهداف کاهش وزنتان کمک کند. افراد دیابتی دارای اضافه وزن که در تلاش برای کاهش وزن هستند، باید همیشه مصرف فیبر خود را به دلایل ذکر شده افزایش دهند و دانه کتان می تواند به این امر کمک کند.

همچنین مهم است به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا، بیماری قلبی و غیره نیز دست و پنجه نرم می کنند و همانطور که قبلاً گفته شد، دانه کتان نیز می تواند به این مسائل مختلف سلامت کمک کند.

ارتباطی که در بالا بین دانه کتان و دیابت نشان داده شد، این دانه شگفت انگیز را حیاتی و بخش مهمی از رژیم غذایی دیابتی می کند.

کسب بیشترین

1. روغن بذر کتان و دیابت

روغن بذر کتان از دانه ها تولید می شود و بسیاری از مردم دانه ها را کنار می گذارند و به روغن می رسند، اما ممکن است بخواهید دوباره فکر کنید. ممکن است بخواهید از کنار روغن عبور کنید، اولاً به این دلیل که تمام فیبرهای مهم را دریافت نمی‌کنید و ثانیاً به این دلیل که اگرچه روغن ممکن است دارای برخی خواص سلامتی باشد، اما بیشتر لیگنان‌ها، پروتئین و مواد معدنی در دانه‌های واقعی یافت می‌شوند و نه روغن. از آنجایی که به عنوان یک دیابتی به فیبر نیاز دارید، روغن را بمالید و به جای آن به دانه ها برسید.

روغن بذر کتان نیز به راحتی فاسد شدنی است و پس از باز شدن باید در یخچال نگهداری شود.

2. باید پردازش شود

بذر کتان در دو نوع یعنی کتان قهوه ای و کتان طلایی (همچنین به عنوان کتان زرد شناخته می شود) موجود است که به طور کلی ترکیبات غذایی مشابهی دارند.

در حالی که برخی از مردم دوست دارند دانه کتان کامل را روی سالاد یا نان تازه پخته بپاشند، بدن نمی تواند دانه کتان کامل را پردازش کند. آنها به سادگی هضم نشده از بدن عبور می کنند، به این معنی که شما از مزایای کامل دانه کتان از جمله فیبر محلول بهره نخواهید برد.

بذر کتان باید فرآوری شود، اما بذر کتان آسیاب شده خیلی زود فاسد می شود، بنابراین آن را در یخچال نگهداری کنید اما بعد از 30 روز یا بیشتر از آن استفاده نکنید. در حالی که می توانید بذر کتان آسیاب شده را به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید، اما به اندازه دانه کتان تازه آسیاب شده تازه نیست، بنابراین به فکر تهیه یک ادویه یا آسیاب قهوه ارزان قیمت یا ابزار آسیاب دانه باشید تا بتوانید دو قاشق غذاخوری یا بیشتر از دانه کتان کامل را آسیاب کنید و آن را میل کنید. تازه برای استفاده هر روز برای افزودن به اسموتی، بلغور جو دوسر، پاشیده شده روی غلات گرم یا سرد، پاشیده شده روی سالاد و غیره.

در حالی که بذر کتان آسیاب شده (کنجاله بذر کتان) بیشتر از 30 روز یا بیشتر از آن در یخچال نگهداری نمی شود، بذر کتان کامل در صورت نگهداری در یخچال می تواند بین 6 تا 12 ماه یا 1 تا 2 سال ماندگاری داشته باشد.

ملاحضات امنیتی

بذر کتان به طور کلی بی خطر است، اما حاوی مقدار کمی سیانید است که برای آسیب رساندن به بزرگسالان کافی نیست، اما ممکن است به جنین یا نوزاد آسیب برساند، بنابراین اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید از دانه کتان خودداری کنید و آن را به کودکان زیر دو سال ندهید. .

مقدار اندک سیانید موجود در بذر کتان نباید برای اکثر افراد مضر باشد، اگر فقط مقدار توصیه شده روزانه یعنی 2 تا 3 قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده را مصرف کنید. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که معمولاً مقادیر بسیار کمی سیانید وجود دارد که دائماً در بافت انسان وجود دارد و دائماً در حال متابولیزه شدن است، بنابراین سیانید موجود در دانه کتان واقعاً نباید دلیلی برای نگرانی باشد. سایر گیاهان مانند سبزیجات چلیپایی نیز حاوی مقادیر کمی سیانید هستند.

یک قاشق غذاخوری بذر کتان حاوی حدود 5 تا 6 میلی گرم سیانید است، اما برای اینکه سیانید برای بدن انسان خطرناک باشد، باید حداقل 1000 میلی گرم باشد.

سایر اقدامات احتیاطی در مورد بذر کتان مربوط به واکنش های آلرژیک است. برخی از افراد ممکن است به دانه کتان حساسیت داشته باشند و در این صورت، مصرف آن را متوقف کرده یا دوز آن را کاهش دهید.

برخی از افراد ممکن است در اولین شروع مصرف بذر کتان دچار نفخ و نفخ شوند. اگر چنین است، با مقادیر کم شروع کنید و به تدریج افزایش دهید.