احساس می کنید روی کتری گیر کرده اید؟ سعی کنید به سرعت عمده فروشی کنید!


بیشتر ما روزه داری را شنیده ایم ، اما آیا درباره روزه داری عمده شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش کمی رژیم کتو هستید ، سعی کنید سریع چربی بگیرید. روزه چربی شامل خوردن است ، حدس زده اید ، مخصوصاً چربی! بسیاری از افراد از این روش برای شکستن فلات ها برای کاهش وزن و یا ورود به کتوز پس از یک روز مصرف استفاده می کنند.

این روش روزه داری فقط باید به عنوان مکمل کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و چند قانون ساده باید رعایت شود. در حالی که روزه داری با چربی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، مهم است که بدانیم چگونه دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از آن حداکثر استفاده را می بریم. بگذارید عمیق تر برویم!

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی به این معنی است که شما معمولاً برای مدت معینی چیزی نمی خورید و فقط در پنجره های تغذیه خاصی غذا می خورید. روزه چربی در این زمینه واقعا سریع نیست درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. شما در طول روزه داری از خوردن خودداری نکنید و در عوض غذاهایی را بخورید که به بدن شما در بیماری کتوز کمک می کند. بنابراین از نظر فنی این روزه سنتی نیست ، اما به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون کمک می کند ، که به سرعت شما را به کتوز می رساند. سپس پاسخ بدن به روزه را تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل کنید!

روزه داری چربی معمولا حدود 2-5 روز طول می کشد و مملو از غذاهای کم کالری و پرچرب است. شما بین 1000 تا 1200 کالری در روز مصرف خواهید کرد و 80-90٪ از این کالری از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیرهای پر چرب
  • کره گردو و آجیل های پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه سنگین

روزه چربی و رژیم کتو به طور مشابه عمل می کنند ، اما تفاوت هایی با هم دارند. به طور کلی ، نسبت درشت مغذی های توصیه شده برای رژیم کتو 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که گفته شد ، بین 80 تا 90 درصد کالری شما در طول روزه داری چربی تامین می شود.

فواید روزه داری چربی

وجود دارد مزایای بیشتر روزه گرفتن بر چربی ، از جمله:

لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای مصرف سریع چربی این است که بدن شما را به لیپولیز می رساند. در طول لیپولیز ، بدن شما از چربی برای سوزاندن چربی و نه برای سوزاندن چربی با گلوکز از غذاهای سرشار از قند و کربوهیدرات استفاده می کند.

برای کاهش وزن از فلات عبور کنید

فلات های کاهش وزن نه تنها طبیعی هستند ، بلکه باید در هر مسیر کاهش وزن مورد انتظار باشند. در نهایت ، اکثر افرادی که در سفر کاهش وزن خود هستند ، صرف نظر از رژیم غذایی که رعایت می کنند ، به فلات هایی می رسند که به سادگی نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. فلات کاهش وزن به عنوان تاخیر در کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر در نظر گرفته می شود. شرکت در روزه چربی می تواند به شما کمک کند از فلات عبور کرده ، دوباره وزن خود را از دست داده و به مسیر اصلی خود بازگردید.

به طور مشابه ، اگر به رژیم کتو پایبند باشید و یک روز افراط داشته باشید ، می توانید با یک روزه کوتاه چربی دوباره وارد کتوز شده و میل شدید را کنترل کنید.

نکات قبل که دریا شروع کنید پست

قبل از شروع روزه داری ، مواردی وجود دارد چیزهای بیشتر به یاد داشته باشید که از شما محافظت می شود و از پست خود حداکثر استفاده را خواهید برد.

اثرات جانبی

در حالی که چاق هستید ، باید از آنفلوآنزای کتو آگاه باشید. هنگامی که خود را با کتوز وفق می دهیم ممکن است علائم شبه آنفلوآنزا را تجربه کنیم. اکثر کتولوژیست ها از این موضوع آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. حفظ هیدراتاسیون مناسب ، افزایش الکترولیت ها و همچنین روغن MCT از نکات مهم برای جلوگیری از تهوع است. اگر در حال حاضر از مکمل های غذایی استفاده نمی کنید ، مصرف مولتی ویتامین های با کیفیت را نیز در نظر بگیرید.

بدون تمرینات گسترده

در حالی که شما روزه داری سریع می گیرید ، ممکن است بخواهید با ورزش گسترده آرامش داشته باشید. این بدان معناست که شما نباید تمرینات گسترده ای را در روزهای روزه خود برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید ؛ شما می خواهید فقط به ورزش سبک پایبند باشید

به عنوان مثال ، می توانید به سرعت کاردیو سبک مانند پیاده روی انجام دهید. تمرینات قدرتی را می توان در خانه با انجام تمرینات پرتاب و اسکات انجام داد. مطمئن شوید که کار را آسان کرده و تمرینات را کوتاه نگه دارید. شما بدن خود را بهتر می شناسید ، بنابراین به آن گوش دهید و در ورزش زیاده روی نکنید.

ردیابی کالری

اگرچه لازم نیست که کالری خود را پیگیری کنید ، اما ما آگاه هستیم که برخی از بیماران ترجیح می دهند از این روش استفاده کنند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه روزه خود را به درستی دنبال می کنید این است که 4-5 وعده غذا در روز با حدود 200-250 کالری در هر وعده غذا بخورید. اگر در ردیابی کالری مشکل دارید ، دریافت برنامه نظارت بر مصرف غذا مفید خواهد بود. البته ، می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید ، اما استفاده از برنامه به این معنی است که به راحتی داده ها را از دست نخواهید داد. هر نوع دستگاهی که داشته باشید ، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی ماکروها و کالری دریافتی خود استفاده کنید. حتی ممکن است یکی را پیدا کنید که مخصوص رژیم ها باشد.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

وقتی در مورد چربی ها روزه می گیرید ، برخی غذاها وجود دارد آنها باید بخورند و نباید بخورندبه در اینجا لیستی از غذاها وجود دارد خوب در روزه داری بخورید:

محصولات دارای چربی سالم

  • گوشت / غذاهای دریایی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ (کامل) ، شامل تخم مرغ و زرده
  • میوه های پرچرب مانند آووکادو و زیتون
  • گردو و کره گردوی پرچرب مانند آجیل ماکادامیا یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات ، اما فقط در مقادیر کم ، همراه با کره و روغن سرو می شوند
  • محصولات لبنی پرچرب ، از جمله خامه سنگین و پنیر خامه ای
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهای مورد نظر شما آورده شده است برای جلوگیری در حالی که یک پست ضخیم

  • همه لوبیا
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به استثنای مقدار بسیار کم و فقط با کره یا روغن مصرف می شود). کدو سبز ، کلم پیچ و اسفناج انتخاب های قابل قبولی هستند
  • محصولات لبنی کم چرب مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید روزه داری چربی را امتحان کنم؟

بستگی دارد. اگر در حال حاضر رژیم کتو را دنبال می کنید و وزن خود را به طور مداوم کاهش می دهید ، به کتوز دست یافته اید و احساس خوبی دارید ، ممکن است نیازی به روزه نداشته باشید. پس از همه ، روزه چربی به طور کلی فقط در موارد کمی استفاده می شود. پس از بلع به سرعت وارد سطوح عمیق کتوز شوید یا از فلات یا غرفه کاهش وزن طولانی مدت عبور کنید.

این رژیم دو تا پنج روز طول می کشد و بر مصرف غذاهای پرچرب تاکید می کند. به یاد داشته باشید که روزه های چربی فقط برای مدت بسیار کوتاهی در نظر گرفته شده است و نباید بیش از 5 روز باشد. کمبود مواد مغذی ضروری می تواند روزه گرفتن بیش از حد توصیه شده را مختل کند. با این حال ، با روزه گرفتن مناسب چربی ، می تواند انگیزه ای عالی باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا روزه داری با چربی برای شما مناسب است ، قبل از انجام روزه داری با پزشک خود مشورت کنید. سلامتی شما بسیار مهم است. همه افراد منحصر به فرد هستند و برخی ممکن است به دستورات خاصی برای کاهش وزن ایمن نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب کاهش وزن ما در اختیار شما هستند تا در مسیر کاهش وزن شخصی به شما کمک کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید