آیا شش وعده غذا در روز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد؟


اکثر مردم وقتی رژیم جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 غذا 9 مورد با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می شود. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، نشان داده نشده است که این رژیم م theثرترین باشد.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر ما به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف کنیم ، هیچ تفاوتی در متابولیسم فردی که در روز ششم غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز سوم غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید با ایده “خوردن شش وعده غذا در روز برای افزایش سوخت و ساز بدن خود”؟ خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما دچار گرسنگی می شود و شروع به ذخیره آن به شکل چربی به جای غذا برای تولید انرژی می کند.”

اجازه دهید ما در این مورد به شما اطمینان دهیم این اتفاق در مدت کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده این است که چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات رژیم غذایی و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که در بین مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد سه وعده غذایی در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهتر عمل کند. آره.

در واقع ، هر بار که غذا می خوریم ، احتمال پرخوری وجود دارد – به ویژه اگر در تمام طول روز گرسنه باشیم. اگر زمانی که فرصت داریم غذا بخوریم تا زمانی که احساس سیری کافی کنیم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که وعده های غذایی بزرگتر را کمتر می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه افراد در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که 5 ساعت به سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعت را روی گوشم بگذارم تا دقیقاً بدانم چه موقع غذا بخورم؟

اگر 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم بسیار مفید خواهد بود. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن آنقدر که معده خود را بسته نگه داریم ، احساس سیری و سیری کنیم. ما همچنین آزادی روانی بیشتری با غذا داریم. بنابراین ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6 تا 5 ساعت زمان داریم تا بدن ما در مورد آن صحبت کند دوباره گرسنه ام!

این ممکن است برای شما نمایش باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به “رژیم” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این وجود ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که فکر می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. با این حال ، اگر دائماً احساس می کنید که غذا در تمام طول روز غالب است و مانند الک نیستید ، ممکن است ارزش تغییر داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای چندین وعده غذایی کوچکتر در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و یک میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! شاید آگاه باشید که این ترفند ساده بازی را برای شما تغییر می دهد!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید