آیا برای آمادگی جسمانی خود سرمایه گذاری می کنید؟

بسیاری از مردم بودجه لازم را برای بازنشستگی کنار می گذارند اما با افزایش سن از سرمایه گذاری روی سلامتی و آمادگی جسمانی خود برای استقلال جسمانی غافل می شوند. این سوال را از خود بپرسید، اگر پول زیادی دارید، اما سلامت جسمانی تان کم است، چقدر می توانید از سال های بازنشستگی خود لذت ببرید؟

اگر بیش از 50 سال سن دارید، زمان آن فرا رسیده است که به طور جدی روی یک برنامه سلامت و تناسب اندام سرمایه گذاری کنید که به محافظت از شما در برابر بیماری های روحی و جسمی مرتبط با سن کمک می کند. از 40 سالگی و برای برخی از 30 سالگی، یک فرآیند طبیعی از دست دادن ماهیچه به نام ساکوپنی در بدن شما شروع می شود. شما می توانید هر سال 1 تا 2 پوند از عضله خود را از 40 سالگی کم کنید و این روند با افزایش سن تسریع می یابد.

ساکوپنی می تواند منجر به ضعف عضلانی، خستگی، مقاومت به انسولین، افزایش خطر زمین خوردن و از دست دادن استقلال شود. اینها چیزهای اصلی هستند که معمولاً با روند پیری مرتبط هستند. عکس قشنگی نیست با این حال، اکنون می توانید مبارزه با ساکوپنیا را شروع کنید و در برخی موارد این روند را از طریق رژیم غذایی و ورزش معکوس کنید.

افزایش مصرف پروتئین و تمرینات قدرتی دو تا از موثرترین راه ها برای مبارزه با از دست دادن عضلات هستند. در حالی که 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (0.36 گرم در هر پوند) برای سال ها توصیه طبیعی برای دریافت پروتئین روزانه بوده است. اکنون بسیاری از مطالعات جدید نشان می‌دهند که ۱ تا ۱.۵ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (۰.۴۵ تا ۰.۶۸ گرم در هر پوند) ممکن است در ساخت، حفظ و کاهش از دست دادن عضلات مفیدتر باشد.

نشان داده شده است که تمرینات قدرتی به عنوان وزنه برداری بهترین شکل ورزش برای ساختن عضلات و قدرت است که به حفظ استقلال شما با افزایش سن کمک می کند. خبر خوب این است که هیچ وقت برای شروع دیر نیست. نشان داده شده است که افرادی که در دهه 90 زندگی خود قرار دارند، در یک برنامه وزنه برداری که به درستی طراحی شده، عضله و قدرت به دست می آورند. با این حال، هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. توصیه می کنم از دهه چهل سالگی 2 تا 3 بار در هفته تمرین قدرتی داشته باشید.

اکنون که می بینید سرمایه گذاری در برنامه سلامتی و تناسب اندام به همان اندازه مهم است که در حساب بازنشستگی خود سرمایه گذاری کنید، از کجا شروع می کنید؟ من به شما پیشنهاد می کنم که یک متخصص تناسب اندام دارای گواهی ملی را پیدا کنید و از آنها بخواهید برنامه تمرینی قدرتی را برای شما طراحی کنند.