آیا با گنجاندن وگان خوردن در رژیم سرخپوشان مبارزه می کنید؟

وقتی به خاطر انتخاب های رژیم غذایی ما به شرایط بد سلامتی در ایالات متحده و سایر نقاط جهان فکر می کنید، متوجه می شوید که چقدر به خودمان آسیب رسانده ایم. بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در آمریکا برای مردان و زنان است. حملات قلبی قابل پیشگیری بیشتر این مرگ و میرها را تشکیل می دهند. 2/3 آمریکایی ها اضافه وزن یا چاق هستند. 1/3 از همه کودکان ایالات متحده اضافه وزن یا چاق هستند و چاقی در سنین بسیار پایین بیشتر و بیشتر تشخیص داده می شود.

ما طوری غذا می خوریم که انگار فردایی وجود ندارد، و سپس بهای آن را می پردازیم، نه فقط به صورت فردی، بلکه به عنوان یک جامعه که هزینه های مراقبت های بهداشتی به دلیل شرایط قابل پیشگیری میلیاردها دلار است.

جایگزین گیاهی

در حال حاضر حدود 16 میلیون آمریکایی از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند و بسیاری از آنها گیاهخوار هستند، به این معنی که هیچ محصول حیوانی یا فرآورده جانبی (شیر، عسل، تخم مرغ) مصرف نمی کنند.

سلبریتی ها، رهبران جهان، متخصصان تغذیه، پزشکان و بچه ها در نتیجه یک رژیم غذایی گیاهی زندگی سالم و پرانرژی دارند. آنها از سلامت قلب، وزن کمتر و مقاومت کمتر به انسولین لذت می برند.

بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق دموکرات ایالات متحده، بدون اطلاع بسیاری، از بیماری قلبی رنج می برد. او در سال 2011 اعلام کرد که به طور معجزه آسایی بیماری قلبی خود را معکوس کرده است و این کار را با یک رژیم غذایی سخت بدون گوشت انجام داده است. تحقیقات اخیر نشان داده است که ادعای کلینتون را تأیید می کند.

دانشگاه آکسفورد یک مطالعه بزرگ انجام داد و نتایج این مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی سخت در واقع خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل عوارض بیماری قلبی و خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تقریباً 1/3 کاهش می دهد. .

نتایج مطالعه

45000 شرکت کننده در این مطالعه که توسط متخصصان سلامت و رژیم غذایی در دانشگاه آکسفورد انجام شد، شرکت کردند. حدود 34 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه از رژیم های گیاهی سخت پیروی می کردند. (در این مطالعه خاص، گیاهخوار به عنوان فردی تعریف شد که از مصرف گوشت و ماهی خودداری می کرد).

افرادی که در این مطالعه شرکت کردند برای بیش از 10 سال تحت نظر قرار گرفتند، زیرا محققان اطلاعاتی در مورد انتخاب های رژیم غذایی، عادات ورزشی، مصرف الکل و سایر متغیرهایی که به طور بالقوه می توانند بر خطر بیماری قلبی تأثیر بگذارند جمع آوری کردند.

محققانی که این مطالعه را انجام دادند دریافتند که حتی پس از کنترل سایر عوامل، شرکت‌کنندگانی که رژیم‌های سخت گیاهخواری را دنبال می‌کردند، به طور قابل‌توجهی کمتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند یا تسلیم می‌شوند.

فرانچسکا کرو، دکترای دانشگاه آکسفورد، نویسنده اصلی این مطالعه بود. او در بیانیه ای گفت: “بیشتر تفاوت در خطر به احتمال زیاد ناشی از تأثیرات روی کلسترول و فشار خون است.” وی در ادامه بیانیه خود افزود: این نشان دهنده نقش مهم رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری قلبی است.

تحقیقات انجام شده توسط متخصصان دانشگاه آکسفورد همچنین نشان داد که شرکت کنندگان در مطالعه که از رژیم غذایی گیاهی سخت پیروی می کردند، نسبت به افرادی که گیاهخوار نبودند، شاخص توده بدنی کمتری داشتند و همچنین احتمال ابتلا به دیابت در آنها کمتر بود.

مزایای بیشتر پیروی از رژیم گیاهخواری

این جدیدترین مطالعه یکی از بزرگترین مطالعاتی بود که برای بررسی فواید قلبی عروقی پیروی از رژیم گیاهخواری انجام شده است. با این حال، این که رژیم غذایی بدون گوشت با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط باشد، دقیقاً خبری نیست.

به عنوان مثال، مطالعه دیگری که اخیراً انجام شد، حدود 37000 بزرگسال را ردیابی کرد و نشان داد که با مصرف حداقل یک وعده غذایی گیاهی در روز، ممکن است خطر مرگ ناشی از سرطان را تا حدود 20 درصد کاهش دهید.

تحقیقات دیگر نشان داده است که در مقایسه با افرادی که گوشت خوار هستند، افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند:

• کاهش خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا

• علائم کمتر یائسگی را تجربه کنید

• طول عمر کلی بیشتری داشته باشد

• مقاومت به انسولین بهتری دارند

• وزن کمتری دارند و احتمال چاقی کمتری دارند

حتی اگر هنوز کاملاً آماده نیستید که همبرگر مورد علاقه خود را کنار بگذارید، اگر غذاهای سالم تری و بدون گوشت را در رژیم غذایی خود بگنجانید، همچنان می توانید از مزایای سلامتی بهره مند شوید. غذاهای گیاهی را بیشتر انتخاب کنید. بشقاب خود را با سبزیجات سالم و غلات کامل پر کنید. غذای کامل را خام بخورید.

چند نمونه از غذاهای خوشمزه که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

• آووکادو

• توت ها

• آجیل و خشکبار

• دانه

• عدس

• سبزیجات

• سبزیجات قرمز، زرد، بنفش و سبز

• کوینو

• سیب زمینی های شیرین

• جو دو سر برش فولادی

• شیر سویا و دانه های سویا

• خیلی بیشتر

یک یا دو وعده غذایی در هفته را بدون گوشت تهیه کنید و هر زمان که می توانید گوشت را از بشقاب خود خارج کنید.

آن گوشت را با لوبیا سیاه، لوبیا چشم بلبلی، نخود و سایر لوبیاهایی که عملاً چربی ندارند جایگزین کنید. میوه را برای دسر به جای غذاهای پخته شده و سبزیجات خام را برای میان وعده انتخاب کنید.

یک میوه تازه و یک اسموتی پودر پروتئین را برای سه ناهار در هفته به جای همبرگر یا ناهار مرغ انتخاب کنید.

تغییرات کوچک می تواند کمک زیادی به شما کند و شاید در مقطعی گوشت را به طور کلی حذف کنید.

رژیم لاغری سریع