آنچه باید در مورد یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن موثر بدانید

کاهش وزن برای اکثر افراد بسیار دشوار است. علاوه بر داشتن نظم و انضباط برای حفظ یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن به اندازه کافی برای مشاهده نتایج کافی، وظیفه سختی نیز وجود دارد که بتوان آن پوندهای ناخواسته را کاهش داد. از آنجایی که همه افراد منحصر به فرد هستند، هیچ برنامه ایده آلی وجود ندارد که برای همه کسانی که می خواهند وزن کم کنند، کارساز باشد. خوشبختانه، به معنای واقعی کلمه صدها کاهش وزن مختلف برای انتخاب وجود دارد. بنابراین مهم نیست که چقدر منحصر به فرد هستید، به احتمال زیاد یک برنامه عالی در انتظار شماست.

خودت را بشناس

قبل از اینکه بتوانید برنامه رژیم لاغری عالی را انتخاب کنید، ابتدا باید به خودتان نگاه کنید. لایک های شما چیست؟ چه چیزهایی را دوست ندارید؟ نقاط قوت و ضعف شما چیست؟ به عنوان مثال، ممکن است شما یک گوشت خوار مشتاق باشید و رفتن به یک رژیم کم کربوهیدرات بسیار آسان تر از یک گیاهخوار باشد که سعی می کند با استفاده از همان برنامه غذایی وزن کم کند. افرادی که قبلاً به رژیم غذایی با پروتئین بالا عادت کرده اند، در برنامه غذایی کم کربوهیدرات نسبت به افرادی که از سبزیجات، میوه ها، پاستا و نان استفاده می کنند، مشکل بسیار کمتری خواهند داشت.

تغییرات اساسی ایجاد نکنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از رژیم گیرندگان مرتکب می شوند این است که تغییرات عمده ای در عادات غذایی عادی خود ایجاد می کنند که بلافاصله اعمال می شود. انتظار برای اصلاح موفقیت آمیز عاداتی که سال ها طول کشید تا فوراً ایجاد شوند، دستور العملی برای فاجعه است. برای افزایش شانس موفقیت، ایجاد تغییرات تدریجی (اما پیوسته) منطقی تر است. بنابراین به جای اینکه یک شبه از یک رژیم غذایی سرشار از چربی حیوانی و پروتئین به رژیم گیاهخواری بروید، هر روز یک میوه یا سبزی جدید اضافه کنید. بعد از چند هفته، بیشتر وعده های غذایی حیوانی خود را با انواع “سبزتر” جایگزین خواهید کرد. نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید این است که این عادات غذایی سال ها طول کشید تا خودشان را پیدا کنند. تغییر آنها مدتی طول می کشد. اما این می تواند با تغییرات کوچک و تدریجی در رژیم غذایی شما آسان تر شود.

روزت را در جهت درست شروع کن

این می تواند یکی از مهم ترین نکاتی باشد که می شنوید تا از یک برنامه رژیم لاغری بیشترین بهره را ببرید. اگر روز خود را با یک وعده غذایی که به رژیم لاغری شما پایبند باشد، شروع کنید، شانس بیشتری برای تصمیم گیری در مورد وعده های غذایی مناسب برای بقیه روز دارید. برعکس این نیز صادق است. اگر روز خود را با یک وعده غذایی ناسالم شروع کنید، بعید است که بهترین تصمیمات رژیمی را برای بقیه روز بگیرید. شما فکر خواهید کرد، “خب، من قبلاً از رژیم غذایی خارج شده ام. سعی می کنم فردا آن را ادامه دهم.” وعده‌های غذایی باقی‌مانده احتمالاً مانند اولین وعده‌های غذایی روز خواهند بود.

هیچ کس نمی خواهد اضافه وزن داشته باشد. اما هنگامی که وزن خود را به دست آوردید، خلاص شدن از آن می تواند مشکل باشد. پیدا کردن یک برنامه غذایی کاهش وزن که به بهترین وجه با شخصیت و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد، می تواند تفاوت عمده ای در تلاش های کاهش وزن شما ایجاد کند.