آمار کاهش وزن

پیام‌های بهداشت عمومی گاهی اوقات تأثیری معکوس با آنچه قرار است انجام دهند دارند. بمباران شدن با همان رکورد شکسته همیشه می تواند ما را از کار بیاندازد. متأسفانه، خطرات این هشدارها به ندرت به روشی مشابه از بین می روند. به عنوان مثال خطرات چاقی یا حتی اضافه وزن را در نظر بگیرید. ما می‌توانیم همه هشدارهایی را که می‌خواهیم نادیده بگیریم، اما واقعیت این است که اگر اضافه وزن داشته باشید، در نهایت از مشکلات سلامتی مرتبط با آن رنج خواهید برد.

مجله نشنال جئوگرافیک اخیراً محتمل ترین علل مرگ و میر در ایالات متحده را فهرست کرده است. 3 مورد اول عبارتند از بیماری قلبی (احتمال 1 از 5)، سرطان (احتمال 1 از 7) و سکته مغزی (احتمال 1 از 24). هر سه، اگر مستقیماً مرتبط با چاقی نباشند، ارتباط نزدیکی دارند (به هر حال، کمترین احتمال مرگ ناشی از آتش بازی با احتمال 1 در 340733 بود). تصادفی نیست که آمریکایی ها هم اکنون چاق ترین مردم روی زمین هستند. باید اضافه کنیم که استرالیایی ها از نزدیک دنبال می شوند.

اگر فکر می کنید در معرض خطر نیستید، یک متر نواری بردارید و دور کمر خود را اندازه بگیرید. مردان در صورتی که قدشان بالاتر از 94 سانتی متر باشد در معرض خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی و اگر دور کمرشان بزرگتر از 102 سانتی متر باشد به میزان قابل توجهی در خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی قرار دارند. برای خانم ها این اعداد به ترتیب 80 سانتی متر و 88 سانتی متر است.

چربی اطراف شکم، که به طور شیرین به آن “استخوان های شکم” می گویند، شانس ابتلا به مشکلات سلامتی مانند: بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت و انواع خاصی از سرطان. احتمالاً بسیاری از شما از اینکه در این دسته خطر بالاتر قرار می گیرید شگفت زده خواهید شد. تعداد زیادی از افراد در جامعه ما که به طور مرضی چاق هستند به بقیه ما احساس امنیت کاذب می دهند.

خطرات سلامتی و توزیع چربی بدن به شرح زیر است:

کمترین خطر – افراد لاغر بدون شکم بزرگ

خطر متوسط ​​- افراد دارای اضافه وزن بدون شکم بزرگ

خطر متوسط ​​- افراد دارای اضافه وزن بدون شکم بزرگ

بالاترین خطر – افراد دارای اضافه وزن با شکم بزرگ

خطر ابتلا به بیماری ها با افزایش وزن افزایش می یابد. هر چه اضافه وزن بیشتر باشد، شانس رشد شما بیشتر است. بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، انواع خاصی از سرطان، نقرس (درد مفاصل ناشی از اسید اوریک اضافی) و بیماری کیسه صفرا. چاقی همچنین می تواند منجر به آپنه خواب و آرتروز دردناک شود.

افراد چاق همچنین بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند که با انواع مشکلات سلامتی مرتبط است. اضافه وزن همچنین می تواند به معنای سطوح بسیار بالای کلسترول و تری گلیسیرید (لیپیدهای خون) در خون باشد که همچنین می تواند منجر به بیماری قلبی شود.

چاقی یا اضافه وزن تقریباً به طور قطع عمر شما را کوتاه می کند و مطمئناً کیفیت زندگی شما را کاهش می دهد. نکته طعنه آمیز این است که بیماری های قلبی، بسیاری از سرطان ها و سکته ها تا حد زیادی با رژیم غذایی مناسب و ورزش قابل پیشگیری هستند. این آسیب ها خارج از کنترل ما نیستند، نشانه ای از زندگی مدرن که باید آن را بپذیریم.

خبر خوب این است که کاهش پنج تا ده پوندی می تواند سلامت شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد. همچنین ایده خوبی است که از پزشک خانواده خود بخواهید فشار خون و کلسترول شما را بررسی کند. اگر این علائم کنترل نشود، می تواند آسیب باورنکردنی به بدن شما وارد کند.

تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی شما اثرات چشمگیر و مثبتی بر سلامت شما دارد.

  1. به طور منظم ورزش کنید و فقط با سه یا چهار پیاده روی نیم ساعته در هفته شروع کنید. ورزش خود را به نیم ساعت در روز افزایش دهید و به تمرینات کششی، تنفس عمیق، تمرینات مقاومتی (وزنه های سبک به مدت 10 دقیقه، سه بار در هفته) و مقداری کاردیو برای افزایش ضربان قلب خود (20 دقیقه، سه بار در روز) اضافه کنید. ). هفته).
  2. یک شب خوب بخوابید (7 تا 8 ساعت) و سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی بخوابید و از خواب بیدار شوید، از جمله آخر هفته ها.
  3. علاوه بر غذا خوردن، خود را به یک سرگرمی تبدیل کنید. در عوض، فقط زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید!
  4. از چربی های اشباع شده، چربی های ترانس و نان سفید، برنج سفید و ماکارونی سفید خودداری کنید.
  5. غذاهایی بخورید که تا حد امکان به حالت طبیعی خود نزدیک هستند. گوشت بدون چربی، میوه ها، سبزیجات، نان غلات کامل، غلات، رشته فرنگی و برنج قهوه ای.
  6. روزی هشت لیوان آب بنوشید.
  7. یک مولتی ویتامین با کیفیت خوب مصرف کنید.
رژیم لاغری سریع