آب 24 ساعته ناشتا برای کاهش وزن و سم زدایی

بسیاری از افرادی که با آنها صحبت می کنم می خواهند روزه بگیرند، اما معتقدند که اگر این کار را برای سه، هفت یا بیشتر روز انجام ندهند – اصلاً انجام آن بی معنی است. خوب، من اینجا هستم تا به شما بگویم که هیچ چیز نمی تواند دور از واقعیت باشد.

روزه گرفتن در آب حتی برای یک روز می تواند به شما کمک کند تا از مزایای این تمرین نجات دهنده استفاده کنید – و همچنین به شما تجربه ملموسی در مورد نحوه واکنش بدن شما در هنگام پرهیز از غذای جامد بدهد. روزه آب می تواند برای سیستم گوارش شما معجزه کند.

مطمئناً، سیستم گوارش وقتی به او فرصتی داده می شود تا از روند اغلب بی پایان هضم آرام بگیرد، بسیار سپاسگزار است. هنگامی که به این استراحت داده می شود، بدن می تواند تمرکز خود را به بهبود سایر اندام ها و نواحی که ممکن است بیمار باشند تغییر دهد – به غیر از پاکسازی گسترده روده که روزه داری آن را تسهیل می کند.

روزه آب یک روزه که به روشی منظم و منظم انجام می شود، نوعی استراحت را فراهم می کند که می تواند به طور چشمگیری به سیستم گوارش و سلامت کلی شما کمک کند. روزه داری یک روزه می تواند به کاهش وزن به روشی پایدار کمک کند. این روش بی‌خطر است، زیرا برای دریافت مزایای کاهش وزن و سم‌زدایی، مجبور نیستید رژیم‌های ورزشی طاقت‌فرسا را ​​شروع کنید یا هر نوع دارویی مصرف کنید.

اگر در این روش تازه کار هستید، روزه آب برای یک چرخه کامل 24 ساعته یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار قطعا راه حلی است. یک بار آن را امتحان کنید و موفقیت باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و اغلب شما را به دوره های طولانی روزه داری سوق می دهد.

در مورد من چنین بود.

روزه مناسب

در اینجا روشی برای انجام روزه های آب یک روزه وجود دارد: *در یک روز خاص برای آن چرخه 24 ساعته تصمیم بگیرید که هیچ غذای جامد نخورید.*وقتی گرسنگی دارید، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. *مثلاً می توانید با خوردن آخرین وعده غذایی خود در ساعت 20 شروع کنید و سپس به رختخواب بروید، کل روز بعد را روزه بگیرید و در ساعت 20 آن شب افطار کنید. روزه موفق سه مرحله دارد: آمادگی، روزه واقعی و افطار. هر یک از این مراحل مهم است.

آماده شدن برای روزه گرفتن

بسیار مهم است که قبل از روزه خود را از نظر روحی و جسمی آماده کنید وگرنه یک روز بدون غذا برایتان مشکل خواهد بود. آمادگی ذهنی ساده، اما بسیار مهم است. این کار را انجام دهید: *شب قبل از روزه داری تصمیم قطعی بگیرید که هر چقدر هم که گرسنه است، غذا نخورید. * موضع گیری محکم به شما کمک می کند تا به تصمیم خود پایبند باشید. *زمانی که وسوسه می شوید تسلیم شوید، عزم راسخ به شما قدرت می دهد.

آمادگی بدنی نیز بسیار مهم است. یک روز قبل از روزه گرفتن، بدن خود را با خوردن مقداری غذای معمولی آماده کنید. * به هیچ وجه به این فکر نکنید که برای روزه غذا ذخیره می کنید. این باعث ایجاد گرفتگی های بسیار ناراحت کننده می شود و درد گرسنگی به احتمال زیاد قوی تر از آنچه در غیر این صورت بود خواهد بود.

روزه روزه

در طول دوره روزه داری، بهتر است خود را به کارهای سبک جسمی محدود کنید و تا حد امکان روی درون نگری و معنویت تمرکز کنید. از این دوران روزه داری سازنده استفاده کنید. در متون مقدس تعمق کنید، دعا کنید یا کتاب‌های الهام‌بخش بخوانید – مدتی را صرف بررسی موقعیت‌های زندگی خود و برخی از زمینه‌هایی کنید که می‌خواهید بهبود دهید.

اینها می توانند روحی، روانی، جسمی، اجتماعی و حتی مالی باشند. نوشتن فهرستی از مسائلی که می‌خواهید حل کنید و سپس از زمان دعا و مراقبه روزه برای دریافت الهام و راهنمایی استفاده کنید، اغلب مفید است. *اگر به دلیل یک برنامه کاری فعال یا خانوادگی نمی توانید این «وقت استراحت» را بگذرانید، به کار خود ادامه دهید اما نگرش «درونی» دعا، مراقبه و تفکر را حفظ کنید.

روشی که من این کار را انجام می‌دهم این است که اجازه نمی‌دهم زمان افکارم را از بین ببرد، بلکه در عوض، لحظه به لحظه رفتن را هدف قرار می‌دهم – فقط بر کاری که در یک ثانیه، یک دقیقه انجام می‌دهم تمرکز می‌کنم. تعجب خواهید کرد که هر چند وقت یکبار به کارهای روزمره خود می پردازیم

فعالیت هایی که فقط به آینده فکر می کنند یا نسبت به گذشته وسواس دارند. این لحظه حال را نفی می کند و می تواند ما را در حالت سردرگمی، استرس و بی قراری نگه دارد.

افطار

تنها در صورتی می توان از فواید واقعی روزه بهره مند شد که روزه را به شیوه صحیح افطار کنید. مثل اول انجام ندهید و یک دوره روزه را با یک وعده غذایی کامل افطار کنید. ممکن است دچار گرفتگی معده شوید و در برخی موارد به شدت بیمار شوید. صبح یا عصر بعد از روزه، آن را با آب لیموترش یا آب انگور رقیق شده با آب، افطار کنید.

نوشیدن آب لیمو با کمی نمک به دفع سموم از سیستم گوارش شما کمک می کند. تقریباً چهار ساعت صبر کنید و سپس مقداری سوپ یا سالاد سبک با لیموترش بخورید. لطفا – در این مرحله از پانسمان سنگین استفاده نکنید! چهار ساعت بعد از آن می توانید یک وعده غذایی سبک از مرغ، سالاد و شاید سبزیجات بخارپز یا برنج قهوه ای بخورید.

روز بعد می توانید عادات غذایی معمول خود را از سر بگیرید. البته، امیدواریم دوره روزه داری به شما فرصت دهد تا در مورد نحوه غذا خوردن خود فکر کنید. توجه به این نکته مهم است که روزه گرفتن فقط برای بازگشت به غذای مخرب، فواید آن را محدود می کند. پس از افطار، تصمیم بگیرید که از خوردن مخرب دور شوید.

این کار در یک روز انجام نمی شود، و ممکن است شما زیاد دچار لغزش شوید – اما مهم نیست که به راه خود ادامه دهید و هرگز تسلیم نشوید! روزه داری دوره ای مانند آنچه در اینجا توضیح داده شد قطعا یکی از عناصر یک برنامه کاهش وزن متعادل و پایدار است.